2017 -2

Memory/回憶

animation retoscope, 25”, Thanks Tan Yun

利用動畫工業製作中的轉描( retoscope)技術機械地將现現實生活中捕捉的影像 轉化成 商業電影動畫風格的影像。生活在一個被虛擬現影像包裹的時代,最终我们的記憶甚至分不清楚記憶中的影像哪些是關於現實的記憶,哪些是對某个影像的記憶.作者本人在数月之间整个接近300桢重新描绘的过程也暗示着流水线动画生产对于动画师的剥削.

En profitant le technique de «  retoscope » , une technique professionnelle dans le domaine de cinéma, Je convertis un vidéo que j’ai enregistré dans la vie quotidienne en un film avec le style de film d’animation professionnelle.Nous vivons dans un monde qui est entouré par les films ou animations. Peut-être un jour, on ne peut plus distinguer quels sont les images réels et quels sont les images virtuels dans notre mémoire.

« retoscope » is a technology in animation industry production,I use this technique to convert the image of real life into commercial animation movie style image.Living in an era of virtual image, our memories  can‘t  distinguish images of memories which is about the reality of memory, which is the memory of a virtual image.

The future lost/丟失的未來


2017—2018, animation short film, 8’8”, production by  Xue Bing, thank to Huang Di, Yao Qing, Fan Xiaolu, Zhang Ceng.

就像我们今天的人类对于未来一样,古代人对于未来(也就是我们今天)同样有着种种的想象和规划。我们无法知道今天的我们对于未来的设想能否会实现,但是我们不妨参考古代人设计的未来即我们的今天与现实的我们今天即古代人的未来之间的出入。我将古代18,19,20世纪的人类关于21世纪的设想的蓝图进行了梳理(建筑,科技,城市规划,生活方式等) ,将人类未能按照计划在当下时间点上实现和放弃了的计划重构了一个平行世界 。

Just as humans today imagine the world a century in the future, ancient humans also envisioned themselves in future scenarios where we are now today. There is no way for us to know whether the visions of the future can be realized, but we can predict it by referring to the discrepancy between past imagination by ancient people and the realities of today which were used to be future for them.I reviewed different versions about 21st century by ancient people in a differing centuries from the following points:architecture, technology, urban design and lifestyle.I constructed a parallel world according to what the ancient people have failed to accomplish and abandoned designs.

les humains vivants imaginent demain. Les gens de l’antiquité imaginaient aussi leur future. Mais, le  « future » qu’on a imaginé hier est différente avec aujourd’hui. C’est comme deux mondes parallèles en même point du temps Je fais une recherche sur touts les projets futurisme dans l’histoire pour créer un monde du 21 siècle qu’on a perdu.

Genauso wie unsere Menschen heute gleich für die Zukunft sind.Die Alten hatten auch alle möglichen Vorstellungen und Pläne für die Zukunft (Unser Heute).Wir können nicht wissen, ob wir unsere Vision für die Zukunft  verwirklicht wird.Wir können einen Blick auf die Zukunft des Designs der alten Menschen(die Vorstellung unseres heutigen Lebens) werfen und vergleichen Sie sie mit unserer aktuellen realen Welt.Ich habe die Entwürfe des 21., 19. und 20. Jahrhunderts der Menschheit nach der Vision des 21. Jahrhunderts durchkämmt(Architektur, Technologie, Stadtplanung, Lebensstil, etc.).Rekonstruiere die Parallelwelt durch Pläne, die noch nicht von Menschen umgesetzt wurden, und Pläne, die von Menschen aufgegeben wurden.《Verlorene Zukunft》

 

 

Pong/乓

            animation /algorithm 

Parfois, l’algorithm est comme une être vivant, parfois comme une système cosmique.Je m’inspire le jeu vidéo «pong» qui est un des premiers jeux vidéo d’arcade et le premier jeu vidéo d’arcade de sport.Chaque rebond du point qui touche le cadre produit une onde sonore.Je crée cette programme qui ressemble une système cosmique : le point c  voyage et produit l’énergie (son) dans le espace selon la règle de cette cosmos fermé, jamais arrête, jamais perd.

作品灵感源于人类最早的街机游戏之一的 “PONG”. 人类的计算机算法有时候像是自律的生命。我模拟重力和反弹力让小球被反弹板不断弹起,每当小球击打四个边框的时候,算法根据小球击打的时位置产生一个声波。就像是一个宇宙空间之中,小球根据这个封闭系统的法则在空间中漫游,产生能量,永不停止,反弹板的击打也永不失败。

The inspiration comes from one of the earliest human arcade games “PONG”.A computer algorithm sometimes like a disciplined life. I simulated gravity let the ball rebound, When the ball struck four border, algorithm producing one sound wave according to the position of the ball. Like in a cosmic space,Under the laws of the closed system, the ball roaming in the space. It produce energy, never stop, rebound plate struck also never fail.

 Tamagotchi/電子寵物

      animation/installation, Thank to Farid Boulechlouche

“妈妈,你在办公室么 ?

我为你画了一张画像

我已经在这个游戏里面呆了快一年了,你什么时候攒够足够的工资来支付它升级更新,或者把我转移到另外一个游戏里 ?

还有这个老式的游戏机渲染速度实在太慢了,你们外面的世界都已经过去了3年了,而我这里才过去了6个月。

上次我听你说当时和我一起出车祸的几个小朋友死后也被他们的父母将灵魂和记忆数据化安装到了游戏里,我想和他们一起玩,我一个人在这个世界太孤独了。”(原作中为英文字幕)

Mum, are you in office right now?

I drew a picture for you

I have been in this game for almost one year, how soon will you afford to upgrade this game or switch me to another game?

Also, the player is too old to render as fast as your world.

Six years have passed in your world, while only twelve months have passed in my world.

You told me last time that the memories of children who died from car crash with me have been digitized and put in games,

and I really want to play with them because I am too lonely myself in my game.

Notre vie sont de plus en plus ressemble jeu vidéo.  A cause de la vitesse de la Rendu de jeu , La fille morte qui vit dans le tamagotchi raconter le décalage horaire dans les deux mondes.